Frågor & svar

Vad ska jag tänka på innan städningen?

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning, t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Ingår fönsterputs i städningen?

Fönsterputs ingår i flyttstädning, visningsstädning och byggstädning. I storstädning och hemstädning fönsterputs ingår inte i priset, självklart kan du beställa fönsterputs av oss separat – vi är specialister på fönsterputs!

Ingår städmaterialet?

Städmaterial ingår i storstädning, flyttstädning och fönsterputsning. I hemstädning ingår inga städmaterial men fönsterputsutrustning ingår.

Måste jag vara hemma?

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Lämnar ni garanti på städningen?

Vi ger en nöjd kundgaranti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vad händer om vi inte är nöjda?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Erkinsson kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 24 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad.

Får man använda RUT-avdrag?

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattebetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

ERKINSSON AB © 2019 - WEB DESIGN BY LAITH TECH
ERKINSSON AB © 2019 - Webbdesign av LAITH TECH